Hoe werkt het?

Als yogadocent en/of yogalocatie meedoen aan Serious Yoga… Hoe dan?

Het is vrij simpel eigenlijk. Je geeft yogales(sen) die in het teken staan van het goede doel van SeriousRequest dit jaar en in plaats van bijvoorbeeld daar reguliere abonnementsgelden voor te innen, vraag je om een donatie voor Serious Request. Die donaties stort je rechtstreeks op onze eigen kominactie-pagina van SeriousYoga /SeriousRequest. Daarmee komt dat geld direct terecht bij het Rode Kruis.

AANMELDEN DOE JE HIER

Waarom? Nou, door dit gezamenlijk te doen onder de noemer Serious Yoga voor Serious Request, is de kans groter dat we meer aandacht krijgen, waardoor de opbrengsten meestal ook hoger zijn. Je krijgt zo ook makkelijker publiciteit in regionale en landelijke pers. Dat zagen we in 2014, toen we voor verschillende regionale media (radio, dagbladen) geïnterviewd werden omdat we met 33 locaties 10.000 euro ophaalden – of in 2016, toen we een cheque van 30.000 euro mochten overhandigen in Heerlen en daarvoor niet alleen op de radio maar ook op nationale tv mochten vertellen hoe we dat met jullie voor elkaar hebben gekregen. Samen sta je sterker, zeg maar.

Bovendien past het ook in de yogagedachte om ongeveer gelijktijdig hetzelfde te doen; dat doet wat met de energie in Nederland! Dat voelden wij niet alleen via jullie berichten in de mail en op facebook, maar ook toen we al stuiterend met de mega-cheque in gesprek gingen met (in het Glazen Huis opgesloten DJ) Paul Rabbering en van hem een diepe buiging kregen.

Wanneer
Het zou mooi zijn als we (bijna) alle SeriousYoga-activiteiten kunnen plannen tussen 10 en 23 december 2016.
 Welke dag of dagen jij voor Serious Yoga lesgeeft, bepaal je zelf, evenals het aantal lessen dat je in het kader van ‪#‎SY16‬ geeft. Nu beginnen kan ook, wat jíj wilt!

Zomaar wat ideeën….
Hieronder vind je alvast wat tips over wat je zou kunnen doen. Heb je een ander idee? Vooral doen! Wil je even overleggen, neem gerust contact met ons op. We denken graag met je mee. Je kunt:

  • Eén of meer reguliere lessen inzetten, en per les een donatiebox neerzetten (die donatiebox kun je zelf in elkaar knutselen via een download op de 3fm pagina http://seriousrequest.3fm.nl/downloads);
  • Speciale Serious Yoga-lessen inplannen op donatiebasis;
  • Een groter of groots opgezet yoga-event organiseren (zoals Steffi de Pous en Anna Smit in 2014 in Club AIR in Amsterdam deden, of Gerdie van Gerwen in 2015 in Hedel met 100 mensen). Het is wel handig om dan de datum vooraf met ons te overleggen, dan beconcurreren jullie elkaar niet. Zonde van de potentiële hoeveelheid deelnemers en media-aandacht!;
  • Gedurende een periode een donatiebox neerzetten bij de balie van je studio;
  • Als (sport- en/of meditatie)locatie je ruimte ter beschikking stellen aan yogadocenten die zelf geen studio hebben maar wel een SeriousYoga les willen geven;
  • Andere ideeën zijn uiteraard ook welkom! ☺

Welke yogalessen?
Tja, welke yogastijl of -les je ook geeft, alles kan en mag! Of het nu kinderyoga, zwangerschapsyoga, Hatha yoga, Poweryoga, BoxingYoga, Iyengar yoga, Kundalini yoga, Yin yoga of Pilates is. Je kunt ook meditatiesessies houden voor Serious Yoga of een klankschalenconcert. Nu ja, het moge duidelijk zijn: als je meedoet, doe dat dan op de manier die voor jou goed voelt ☺

We nodigen alle yogadocenten en -locaties in Nederland en België uit om mee te doen. Wil je een SeriousYoga-les volgen? Vraag jouw yogadocent om zich ook aan te melden bij Serious Yoga (door dit formulier in te vullen)!

Promoot je les met onze ondersteuning
Wij hopen jullie zo goed mogelijk te faciliteren met wat standaard SeriousYoga-communicatiemiddelen (posters, flyers et cetera) die we voor jullie gemaakt hebben. Als je je hebt aangemeld, krijg je deze binnen een paar dagen per mail toegezonden.

Jij kent jouw yogi’s het beste en het is dus het handigst om zelf promotie te maken bij je studenten en in je eigen omgeving, om de lessen voor Serious Yoga te komen volgen.

Maar we helpen je natuurlijk ook door het inzetten van deze website, Facebook, Twitter, Instagram en hopelijk via de online en papieren media. Als je zelf contacten hebt bij de media, schakel die gerust in – of stel ons aan hen voor, als je dat liever wilt!

facebooktwittermailfacebooktwittermail